گوینده
موسیقی یا اخبار ارائه می دهند و در مورد رویدادهای مهم اظهار نظر می کنند. سخنرانان باید در مورد موضوعات روز یا موضوعاتی مانند سیاست یا ورزش باشند تا بتوانند در برنامه های خود درباره این موضوعات اظهار نظر کنند. شما می توانید قبل از ارسال، تحقیق و اطلاعات مربوط به امور جاری را انجام دهید. علاوه بر این، مجریان رادیو مهمانان برنامه های خود را تأیید می کنند و با تهیه کنندگان برای توسعه محتوای خلاقانه دیگر همکاری می کنند.
صدا و سیما ممکن است مسئول جنبه های دیگر پخش تلویزیونی یا رادیویی نیز باشد. آنها ممکن است تجهیزات استودیویی را راه اندازی کنند، زمان تجاری را به تبلیغ کنندگان بفروشند، یا تبلیغات تجاری و سایر محتوای ضبط شده تولید کنند. در بسیاری از ایستگاههای رادیویی، گویندگان بسیاری از وظایفی را که بهطور سنتی توسط سردبیران و تکنسینهای پخش انجام میشد، مانند زمانبندی برنامه، آگهیهای بازرگانی و اطلاعیههای خدمات عمومی انجام میدهند.
انتشارات زیادی در سایت های رسانه های اجتماعی وجود دارد. این حضور به آنها امکان می دهد ایستگاه خود را تبلیغ کنند و بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. به خصوص با بازخورد، درخواست های موسیقی، یا مسابقات مداوم. تبلیغ کنندگان همچنین در رویدادهای خیریه یا سایر رویدادهای اجتماعی تبلیغ می کنند.
در زیر نمونه هایی از انواع گویندگان رادیو و تلویزیون را مشاهده می کنید:
دیسک جوکی یا دی جی
آنها برای ایستگاه های رادیویی موسیقی پخش می کنند. آنها معمولاً در ژانر خاصی از موسیقی تخصص دارند و در طول نمایش آن را اعلام می کنند. دی جی همچنین در حین پخش موسیقی درباره آب و هوا و شرایط جاده توضیحاتی ارائه می دهد. آنها ممکن است در نظرسنجی شنوندگان، میزبان مصاحبه با مهمان، یا میزبان مسابقات شنوندگان شرکت کنند.
ضبط پادکست
پادکست ها اغلب بر یک موضوع خاص مانند ورزش، سیاست یا فیلم تمرکز می کنند. پادکست ها می توانند با مهمانان و کارشناسان در مورد موضوع خاص برنامه مصاحبه کنند. با این حال، پادکست ها با پخش رادیویی سنتی متفاوت هستند. پادکست ها از قبل ضبط شده اند تا شنوندگان بتوانند هر زمان که بخواهند دانلود کرده و گوش دهند. شنوندگان همچنین می توانند در یک پادکست مشترک شوند تا قسمت های جدید به طور خودکار در رایانه یا دستگاه تلفن همراه آنها دانلود شوند.
مجری برنامه گفتگو
آنها می توانند در رادیو یا تلویزیون کار کنند و در زمینه هایی مانند سیاست، مالی، ورزش یا سلامت تخصص داشته باشند. آنها به تهیه محتوای برنامه، مصاحبه با مهمانان و بحث در مورد مسائل با بینندگان، شنوندگان یا مخاطبان استودیو کمک می کنند.
سخنران عمومی
وظایف خاص سخنرانان عمومی بسته به محل کار آنها بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، یک داور تیم ورزشی ممکن است با ترکیب اولیه (لیست رسمی بازیکنان شرکت کننده در یک رویداد) تماس بگیرد، اطلاعیه ها را بخواند و مراحل ایمنی بازیکنان را هنگام ورود و خروج از بازی ارائه دهد. ماموریت آنها بیشتر اطلاع رسانی است تا سرگرمی.
در زیر چند نمونه از انواع مختلف سخنرانان عمومی و سایر پخش کننده ها آورده شده است:
رویدادهای میزبان Emcees. سخنران یا سخنرانان به مخاطبان معرفی می شوند. آنها ممکن است جوک بگویند یا توضیحی برای انتقال از یک گوینده به سخنران دیگر ارائه دهند.
دی جی های مهمانی برای ارائه موسیقی و تفسیر برای رویدادهایی مانند جشن عروسی، تولد یا مهمانی شرکتی استخدام می شوند. بسیاری از این دی جی ها از فایل های دیجیتال یا دستگاه های رسانه ای قابل حمل استفاده می کنند.
[ بازدید : 220 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : ]